Maandag 7 jan 2019

6 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gearriveerd! Wat een reis. Je hoeft natuurlijk alleen maar te zitten (en te eten) maar na 29 uur reizen ben je toch wel gaar. Singapore' S Changi bleek een grote luchthaven, maar dat vind ik van Schiphol ook. Geen idee waar je loopt en hoe het in mekaar zit. Al had ik wel braaf een plattegrond bestudeerd, dat hielp een beetje. We hadden een prima overstaptijd en zelfs nog even tijd om de vlindertuin te bekijken. Daar struikelden we zo'n beetje over. 20 m2 met slapende vlinders maar wel leuk. Onze kuiten en voeten nog laten mangelen (uit nieuwsgierigheid) dat was een pijnlijke aangelegenheid, tjonge je voelde je botjes over elkaar gaan. Na die tijd voelde het wel goed. In Auckland was het nacht maar nog wel 22 graden. Niet gek! Beetje lopen rommelen om een buskaartje te bemachtigen voor de Yellow - bus die ons naar het hotel zou brengen. Hotel Sudima Auckland airport zo'n 2 km van de luchthaven en ook zoiets vanaf de camper verhuur locatie. We bleken een kamer te hebben met 2 enorme bedden: elk 140 cm breed schat ik. Veel brede mensen hier zeker. Gelijk in bed getold na nog wat appen met het thuisfront. Redelijk geslapen maar om zeven uur klaar wakker. Dus Dick ook 😉. En ja hoor (zus) het water spoelde tegen de klok in na het douchen door het putje 😳. Maar we plakken hier gewoon op de zelfde manier aan de aarde vast als boven. Net een heerlijk ontbijtje gehad met muesli, zaden, en gedroogde abrikozen, fruit e.d. Prima. Ook een piepklein glaasje net een roomkleurig goedje erin: dat bleek een mango smoothie te zijn. Erg lekker. Wij vonden Auckland er gisteravond vanuit de lucht er erg Kerstig uit zien; eenmaal aan de grond zit alles hier ook nog stevig in de kerstversiering. Nu op naar de camper!

1. Hanneke:
    6 januari 2019
    En ik dacht nog dat jullie met z’n tweeën wel een smal bed hadden toen ik de foto zag. Hopelijk is het bed in de camper ook goed. Geniet maar van de warmte en de zon want dat is hier ver te zoeken.