Dinsdag 12 februari (Dick)

12 februari 2019 - Fairlie, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 12 februari (Dick) Ik had niet zo goed geslapen, de hele (gister)avond maar campers die af en aan reden om een plekje te zoeken, ik vond het maar onrustig. Niet zo erg om deze veredelde parkeerplaats te verlaten... Maar eerst nog even foto's maken van het meer bij ochtendlicht. Het blijft surrealistisch zo'n lichte blauwe kleur. Daarna gaan we op weg naar Lake Tekapo om daar een lange wandeling te maken. Het meer, ook een gletsjermeer, heeft net zo'n blauwe kleur als Lake Pukaki. Eerst maar koffie met uitzicht. Onze rode stoeltjes blijken heel fotogeniek bij het ijsblauwe meer 😊. De wandeling begint aan de rand van het meer, waar slaapmutsjes en lupines bloeien, al zijn ze inmiddels over hun hoogtepunt heen. Dan een flink stuk langs het meer, waarbij we steeds prachtig uitzicht hebben over de Zuidelijke Alpen (met sneeuwtoppen), het blauwe meer zelf en de goudgele heuvels van Mackenzie Country. We lopen naar de top van Mount John en dat betekent dus: stijgen! Maar omdat het 'maar' 23 graden is, is het goed te doen, al krijgen we er wel een natte rug van onder onder onze rugzakken. Als we na een paar uur flink doorstappen de top bereiken, blijkt dat we veel verder zijn gelopen dan we dachten: we zijn in Japan! Maar bij nader inzien blijkt er toch slechts maar weer eens een bus met Aziatische medemensen te zijn leeggeschud, uiteraard weer druk bezig met foto's maken van zichzelf met per ongeluk een Nieuw-Zeelandse achtergrond erop. We eten een lekker ijsje wat volgens de verpakking puur natuur is, en tis inderdaad lekker😋. En dan weer naar beneden natuurlijk. Door het bos, lekker koel, want het is nog een beetje extra opgewarmd vanmiddag. Camping gezocht en gevonden in Fairlie