Dinsdag 15 jan (Rian)

16 januari 2019 - Thames, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 15 jan (Rian) Toen we vanmorgen wakker werden op de parkeerplaats van pier Z in Auckland stonden er aardig meer campers. Vannacht heeft het best geplenst. Da's mooi, als het 's nachts regent hebben we er overdag geen last van. We hadden betaald tot 15.00 uur vandaag dus ons programma moest voor de die tijd klaar zijn. We zijn naar de pier gewandeld en hebben de ferry/busboot naar Devonport genomen; een schiereiland (volgens mij onderdeel van Auckland zelf) met uitzicht op het centrum van Auckland. De boottocht duurde ongeveer 10 min, en vanuit de drukke stad en haven waren we opeens in een victoriaans vakantie-oord. Erg leuk. Over de boulevard naar North Head gelopen, een uitgedoofde vulkaan (láng geleden) van waar we een prachtig uitzicht hadden op het zakencentrum van Auckland en omringende eilanden. Op de terugweg een beetje verdwaald in de verdedigingswerken tegen de Russen maar we vonden toch de uitgang. In het winkelgedeelte van Devonport stond een bibliotheek waar we even konden internetten om ons logboek bij te houden. Alle bibliotheken in Nieuw Zeeland hebben free wifi. Verder is het hier niet makkelijk goed internet te hebben. Meestal stelt het niet veel voor. Nog een kopje koffie gedronken en Dick heeft nog een tweedehands wandbordje gevonden in de "wissel" van Devonport waar hij reuze blij mee is. Het werd keurig in bubbeltjes papier ingepakt door een aardige mevrouw die de pensioengerechtigde leeftijd reeds lang overschreden had. Ik ben nog op zoek gegaan naar wol van alpaca's en opossums; daar worden prachtige truien, vesten, sokken en wanten e.d. van gemaakt. De vacht van een opossum heeft een holle vezel wat het een heel warm produkt maakt. Daar wil ik natuurlijk iets van maken 🙂. Eindproducten in overvloed maar de wol kan ik nog niet vinden. Ook geen andere wol trouwens. Lukt vast nog wel. In de souvenier winkel lagen huiden van de opussum. Het beestje heeft de grootte van een kat en is hier in Nieuw Zeeland niet geliefd om dat het een bedreiging voor de kiwi's is. Tja wat moet je met zo'n velletje. Te klein voor voor de open haard maar lekker zacht was ie wel! Precies op tijd waren we weer op de parkeerplaats. Konden we fijn weer weg uit de drukke stad. Beneden Auckland werd het landschap weidser, wat heuvelachtig en net onder de Coromandel zelfs plat met in de verte hoge bergen. We zijn 2 rivieren overgestoken dus het zal wel een soort delta geweest zijn. Neergestreken aan de voet van de Coromandel in Thames op een camping in de bossen. Hier schijnt ook een tropische vlindertuin te zijn. Morgen eens kijken.