Maandag 14 jan (Dick)

15 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

14 januari (Dick)

De dag begint vandaag bewolkt en een half uurtje nadat we zijn opgestaan regent het behoorlijk. Tsja, het land is niet voor niets zo groen natuurlijk. Ik weet nu wel dat een regenponcho met roze bloemetjes me geweldig staat 🙈. Nu hadden we vanmorgen een bezoek gepland aan het Kauri-museum (wat zo ongeveer naast de camping ligt), dus het niet zo erg dat het regent. Het museum is veel groter dan ik had gedacht. Er is van alles te zien over de houtbewerking van de bomen waar ze hier zo trots op zijn. Leuk opgezet zonder dat overal een hekje om staat, een paar (een beetje) werkende machines, nagebouwde huiskamers, een kleine kerk en een schooltje om de tijdgeest weer te geven. Als we na 2 uur weer buiten staan schijnt de zon! Een broodje in de bus en dan weer naar Auckland om een dagje stad te doen. Zo'n 20 km voor de stad begint het verkeer drukker te worden. We pakken ook nog een stukje tolweg mee, maar tolpoortjes zijn er niet. Wel een groot bord aan het eind waarop staat dat je 5 dagen hebt om te betalen, anders is het een overtreding. Dus....als ik voorlopig niet terug kom, dan zit ik hier mijn straf uit 😌. Wat geen straf zou zijn haha. In Auckland parkeren we de camper bij de haven, daar mag je overnachten. Dan de stad in. Auckland is niet echt mooi, of we kunnen de mooie stukjes niet vinden. We lopen een paar rondjes, maar enthousiast worden we pas als we de Skytower bezoeken, een 328 m hoge toren waar je met een duizelingwekkende vaart door een lift naar boven wordt gelanceerd waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Je kunt volgens de informatie ruim 80 km ver kijken. Er waren ook een paar waaghalzen die er al bungee jumpend vanaf gingen. Brrrr, bij het ernaar kijken alleen al krijg je de rillingen. Na het eerste platform kon je naar een ander platform wat nog wat hoger lag. Daar koffie gedronken met taart gegeten en vervolgens weer met de lift naar beneden. Als was lopen beter geweest, want de passievrucht-cheesecake was errug lekker, maar ik denk dat de broek morgen een beetje strak zal zitten. We lopen retour auto en zien dreigende onweerswolken, maar het blijft op een paar spettertjes na droog.