Dinsdag 29 januari (gastschrijver Geerke)

29 januari 2019 - Pohara, Nieuw-Zeeland

Vanochtend rustig aangedaan, de dag ervoor was natuurlijk zware arbeid voor sommigen onder ons. Rustig ontbeten, drie keer gecheckt of we écht alles van de waslijn hadden en toen in de auto gestapt om verder te rijden naar Takaka. Tenminste dat dacht ik. Terwijl mama en Dick in hun camper klommen, kwam ik tot de ontdekking dat mijn nieuwe busje (uit 1994) vandaag geen zin had om op te starten. Dus op naar de receptie om te vragen of er een garage in Marahau was die mijn busje kon opstarten. Geen garage, maar wel de klusjesman van de camping die ons met een jumpstart verder kon helpen! Hij gaf ons ook het adres van een garage waar ik mijn busje kon laten nakijken, daar zijn we toen eerst maar heen gereden. Ging af en toe ook mijn olielampje branden over al die bochtige bergweggetjes, word je wel een beetje zenuwachtig van! Wel veilig de garage gehaald en bijna direct geholpen door 2 multitaskende monteurs. De accu bleek meer geschikt voor een Suzuki Alto, die heb ik dus maar laten vervangen. De olie bleek wat aan de lage kant en dat was gelukkig zo bijgevuld. Ook maar een afspraak gemaakt voor morgen om mijn hele busje te laten controleren, zodat ik de komende maanden hopelijk geen verassingen meer krijg! Een beetje verlaat verder gereden naar Takaka langs prachtige uitzichten en meer bergweggetjes, het tempo ligt dan ook niet veel hoger dan 40km/h. Na een inkopen-stop bij de plaatselijke super verder gereden naar de camping. Maar die bleek al vol te zitten: 'no vacancy means no place!' Stond al op het bord bij de gesloten receptie. Langs de weg een andere camping uitgezocht met de app 'campermate', eentje 10 minuten verder rijden. Nu staan we op een plekje, 2 stappen van de zee. Aangezien het best heet was na de lunch maar even de zee ingedoken, mama was in drie seconden door. Dat zegt wel genoeg, denk ik. De temperatuur van het water was vergelijkbaar met een pierebadje, met af en toe een koude golf in de onderstroming, om je op je tenen te houden. Nog een verkennend wandelingetje gemaakt in de buurt, maar verder rustig aan gedaan. Morgen weer vroeg op om naar de garage te gaan en mama en Dick naar Lake Nelson.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cockie:
    29 januari 2019
    Oeps, hopen dat het meevalt met je busje, Geerke!