Woensdag 30 jan ( Rian)

30 januari 2019 - Pohara Beach, Nieuw-Zeeland

Woensdag 30 jan ( Rian) Geerke was vanmorgen vroeg op om met haar hippiebus bij de garage langs te gaan. Ze had er toch wel een beetje van wakker gelegen. Wat nou als hij afgekeurd wordt... Gedrieën nog even een kopje thee gedronken en toen is Geerk vertrokken naar de garage zo'n 50 km verderop, weer terug over de berg. Een paar uur later na een rustig ontbijtje en een bakje koffie zijn wij ook vertrokken op de route naar St Arnaud en Lake Rotoiti. Toen we bij de Golden Bay vertrokken was de lucht betrokken maar onderweg op de berg werd het weer zonniger. Onze route liep langs Geerke haar garage: ze zat mooi aan een picknick tafeltje wat te schrijven toen we aankwamen. Even samen een broodje gegeten en gehoord wat de stand van zaken was aangaande haar hippiebus. Iets met wielen en olie en er moest een onderdeel komen uit de naburige stad. Verder was hij goed (Toyota= onverwoestbaar) en kon ze er met een gerust hart mee rijden. Wat centjes lichter maar toch blij. Wij zijn vertrokken en toen de reparatie klaar was is Geerke achter ons aan op de zelfde camping aangekomen bij het meer. Onderweg veel fruit kwekerijen: pruimen, appels en , dachten we kiwi's maar dat bleek hop te zijn (voor de talloze brewery's die je onderweg tegen komt). Rotoiti meer is mooi verstild meer omzoomd door bomen en een indrukwekkend bergmassief. Weinig toeristen. Een mooi informatie centrum waar we een stief kwartiertje zoet brachten; vogelgeluiden geluisterd, geschiedenis bekeken, er stond een opgezette wilde kat en een prachtige opgezette kea, die hoop ik nog wel een keer in het echt te zien. Tegen zonsondergang nog een mooie wandeling gemaakt door een bos met manuka bomen. Van de bloemetjes van deze bomen komt de in Nieuw Zeeland beroemde manuka honing. Goed voor de weerstand en zo. Veel mos in het bos en op en aan de bomen; het zal hier wel vochtig zijn 's winters. Net voor donker waren we terug in 'ons' west bay camp. Nog uitgebreid genoten van de prachtige sterrenlucht in dit aarde donkere natuurpark. We moesten met de zaklamp naar de wc! Morgen gaat Geerke hier in de buurt nog een 'hike' doen en vertrekken wij naar de westkust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl