Dinsdag 5 februari (Rian)

5 februari 2019 - Arrowtown, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 5 feb Vanmorgen geen regen! Maar blauwe lucht en zon! Ook prima natuurlijk. We zouden deze regendag lekker niksen en een boekje lezen. Een beetje verzadigd van alle indrukken als we zijn. Alles is mooi en spectaculair. Na wat lezen en koffie drinken hebben we onze gratis toplocatie verlaten om, wederom, door een prachtig landschap te reizen. Veel hoge bergen, veelal met dor gras en daardoor goudgeel. We volgden een rivier tot aan Arrowtown, een soort voorstad van Queenstown. Meer plaats dan voor een riviertje en een weg was er ook niet. 40 km unconceald (zonder zijwegen). Uiteindelijk kwamen we uit de bergen tevoorschijn gereden en lag er een breed dal en een meer in de verte: Queenstown en Lake Wakatipu. Wat een vergezicht. Als je niet in de bergen opgegroeid bent blijft het toch allemaal erg imposant. Indrukwekkend. Geprobeerd al dat moois vast te leggen maar dat blijft lastig. Arrowtown is een leuk stadje met een hoofdlaan met aan elke kant mooie frisse loofbomen; het zouden esdoorns kunnen zijn maar daar waag ik me niet meer aan. Het winkelstraatje is rustig (want: na 18 uur) en netjes met dezelfde western sfeer als elders in het land. Hier trouwens meer stenen huizen, het lijkt een wat rijker gebied of is het voor de winterkou?

1. Willem:
    5 februari 2019
    Het blijft een geweldig land , fijn om dit alles nog een keer weer te beleven op deze manier
  2. Rian:
    5 februari 2019
    Ik blijf hier maar geloof ik 😄