Donderdag 14 feb ( Dick)

14 februari 2019 - Jacksons, Nieuw-Zeeland

Donderdag 14 februari (Dick) De camping was speciaal geschikt voor 'stargazing' stond er op een bordje, wat zoveel betekende als donker, met nauwelijks kunstlicht. En omdat het helder was konden we mooi even sterren kijken voor het slapen gaan. Goed geslapen, maar we stonden met de camper naast het piepende toegangshek van de camping en daardoor waren we wel op tijd wakker. De eerste camper ging nl al weg toen het nog donker was. We waren vroeg vandaag dus. En als ik nog niet helemaal uitgeslapen was, dan werd ik het wel onder de douche, die na een minuutje spontaan overging op koud water. Ja, heel gezond die wisselbaden, brrr..... Waar andere campings meestal heel duidelijk maken wanneer je moet vertrekken door het overal te melden, toiletgebouwen af te sluiten enz, hing hier een bordje op het toilet met 'Enjoy your stay, you don't have to check-out at 10 am'. Heerlijk, dat relaxte! De zon scheen al uitbundig, maar het waaide hard. Wij vonden het wel lekker, even bijna Hollands uitwaaien. Na de rustige start in de auto, op naar Arthur's Pass. Op de reis langs de westkust hadden we die overgeslagen, maar paste nu ook prima in het schema. Een prachtige rit door de bergen, dan weer begroeid, dan weer kaler en geel gekleurd. Ook een paar bordjes met 'skigebied', maar stoeltjesliften of zo zie je nergens. Even na twaalven komen we in Arthur's Pass Village aan. Een klein dorpje wat elk jaar door een kwart miljoen mensen bezocht wordt! Ze hadden regen voorspeld en het ziet er wat dreigend uit, maar volgens de mevrouw in het informatiecentrum zou de meeste regen pas vanavond vallen. Wij dus in de wandel-outfit en op pad. De tocht ging vooral door bos en soms door open gebied langs de bergen. Ik vond het wel mooi maar zeker geen spectaculaire wandeling. Het grootste deel ging ook langs de weg, die weliswaar vaak onttrokken werd aan het zicht door de begroeiing, maar je hoorde het verkeer wel. En na anderhalf uur ging het dan toch echt regenen. Niet zo hard, maar toch hard genoeg om je regenjas aan te trekken. En omdat het niet koud was werd je niet alleen van buiten nat, maar ook in je jas. Wat iedereen zal begrijpen die weleens inspanning heeft geleverd in een niet-ventilerende regenjas 😓😓. Maar ach, het is pas de tweede keer in zes weken dat we regen op onze bolletjes krijgen, dus we hebben echt niets te klagen! Nog even naar kea's gezocht, maar die zaten ook liever droog waarschijnlijk. We besluiten om hier in de buurt te overnachten en dan morgen de speurtocht verder te zetten naar deze mooie 'birdies' en misschien nog verder te wandelen hier. Twintig kilometer verderop zit één van de weinig campings in de buurt met 'powered sites'. Het blijkt een mooi verzorg gebeuren. Met overkappingen voor mensen met een tent 😄. Nog nooit gezien! Ze hebben nog een plekje voor ons en volgens de vrolijke mevrouw achter de balie gaat het vanavond pas echt regenen, maar zijn de vooruitzichten voor morgen goed. We installeren ons heerlijk in onze 'mobile home' lekker 'cozy'. Het is een beetje als afgelopen zomer in Nederland, na zoveel warmte en droogte kun je van een avondje flinke regen best genieten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl