Donderdag 17 jan

17 januari 2019 - Te Puke, Nieuw-Zeeland

Donderdag 17 jan (Rian)

Wakker geworden bij een stralende zon. Achter de bergen in de verte hing een enorme donkere lucht. Gisteravond bij aankomst hadden nog een paar wasjes gedaan en ook buiten opgehangen; aan de waslijn van de camping. Met heel bijzondere wasknijpertjes. Maar nu zat ik dus een beetje te hopen dat het nog droog zou worden voor we om tien uur moesten vertrekken. Toen we vertrokken hadden we linnengoed meegekregen; twee grote badhandoeken en twee onderlakens en slopen en 1 dekbedovertrek. Alles donkerblauw heel praktisch. De badhandoeken waren gloednieuw, prachtig maar drogen ho maar. Dus maar s flink heet gewassen. Maar daarna moeten ze ook weer droog. Gisteravond heeft het flink geregend dus het was wel een beetje een gok. Over het wasrekje hadden we de regenponcho vastgezet met knijpers maar zoiets was niet mogelijk bij de waslijn. Wat kan een mens druk zijn met de was. Door de wind en de zon is het toch gelukt en zijn we keurig om tien uur vertrokken. Ze hebben hier ook heel bijzondere droogmolens ik dacht eerst dat het van die draaimolens voor paarden waren; een groot frame van stangen met pijpjes er tussen. Ze kunnen beter zaken doen met Brabantia dunkt me. Dat doen ze al want vanmorgen had ik op de camping een waterkoker van Brabantia beet. Op weg gingen we naar de Hot water beach 63 km zuidwaarts langs de oostkust; om daar een kuiltje te graven en in thermisch water te badderen. Daar aangekomen konden we badderen maar dan gewoon in de oceaan; het was namelijk vloed. Kuiltjes graven kon alleen bij eb. Heel lekker in de golven gezwommen, heel even op het strand in de zon gezeten en toen maar weer vertrokken. Weer 70 km afgezakt naar het zuiden naar Waihi beach (kan je ook kuiltjes graven) Daar wilde ik wel eens op een gratis plek staan. 4 stuks zouden er zijn. Daar schijn je wel wat vroeg op de dag bij te moeten zijn. Dat waren wij niet (uur of 5) 2 plekken vol, camping had " no vacancy" , maar voor het dorpshuis bleek nog plaats! Gelukkig. Dat gezoek naar een plaatsje elke keer vind ik wel lastig. Dick had even een verkennend rondje gemaakt en gezien dat er vanavond een optreden was. Inmiddels staan we volledig ingebouwd door de hele community die afkwam op dit uitje. We kunnen niet goed horen wat het is een toneelstuk of cabaret.