Vrijdag 18 januari (Dick)

18 januari 2019 - Ngongotaha, Nieuw-Zeeland

Toen we vanmorgen opstonden was de parkeerplaats weer geheel verlaten op een paar mede-camperaars na. Met een nieuw record qua tijdstip gingen we iets na 9 u al naar het strand om te zien of we het nu kuiltjes-graaf annex thermaal badderen-tijd was. Nou, weer niet, zo leek het. Dan maar een eindje over het strand wandelen. We maken een selfie en ik wil net mijn camera weer opbergen als iemand in het Engels vraagt of hij een foto van ons samen moet maken. En vervolgens vraagt waar we vandaan komen. "From the Netherlands" antwoord ik, waarop de man weer zegt: "Oh dan kunnen we net zo goed Nederlands praten". Blijkt het een Nederlander te zijn (met een Zwitserse vrouw), die al dertig jaar in Nieuw-Zeeland woont. Leuke mensen waarmee we een poosje kletsen. We verzamelen nog een paar mooie schelpen en dan gaan we weer terug. We staan met de camper naast de bieb waar we dus even kunnen internetten en zetten dan koers naar Rotorua, een thermisch actief gebied en daarnaast het centrum van de Maoricultuur. Maar dat staat allemaal op de planning om morgen te verkennen. Onderweg nog even booschappen bij de Countdown, een plaatselijke Appie XXXL. In het kader van onze inburgering hebben we zelfs al een klantenkaart. We vinden vlak bij Rotorua een plekje op een kleine rustige camping waar we ons na twee weken touren een middagje niks-doen gunnen. Beetje lezen, van het zonnetje genieten (26 graden), tis net vakantie 😉

1. Gerhard Tebbenhof:
    18 januari 2019
    Prachtige verslagen en foto's. Ik geniet er ook van. Veel plezier verder