Maandag 7 januari deel 2

7 januari 2019 - Leigh, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt de camperverhuurder gebeld of ze ons konden ophalen bij het hotel. 'Nee, meneer, u moet terug naar de luchthaven en ons dan opnieuw bellen, dan pikken we u daar op'. Bijzonder, ze zaten vlakbij! 😆. Bagage in het hotel achtergelaten en die anderhalve kilometer maar te voet afgelegd. Soort pop-up kantoor leek het (lege ruimte met een paar bureaus) en daarbij een grote hal met campers in soorten en maten. Poosje wachten en vervolgens veel papierwerk invullen met een blijkbaar geëmigreerde deutsche Fraulein. Toen dat eindelijk klaar was op naar de camper. Heel nieuw, maar een donker hok zonder ramen in het achterste stuk en zonder bankjes. Moeten we daar twee maanden mee op stap? Rian maakte duidelijk dat we liever een andere camper wilde en na wat overleg hadden ze gelukkig nog een veel mooiere beschikbaar. Fraulein had net de eerste camper helemaal uitgelegd, mocht de hele exercitie nog een keer 😄. Uiteindelijk op stap, links rijden, pfffffff. Ik reed nog linkser dan links (lees: de berm kwam regelmatig angstvallig dichtbij🙈). Goed opletten en veel corrigerende gilletjes van Rian😬😬😬😬. 'Een hele betrokken medebestuurster' noemde ze het zelf, haha. Auckland uit en op weg naar Warkworth, zo'n 45 naar het noorden. Eerst nog drukte en daarna slingerende weggetjes. We hadden een camping uitgezocht maar die was erg druk en niet echt iets voor ons. Gelukkig had de mevrouw achter de balie nog wel een tip voor een kleinere camping iets verderop. Goeie tip, aardige mensen, mooie camping en uitzicht op zee! Eten, afwassen en op bed!

1. Gretha:
    7 januari 2019
    zo leuk om jullie belevenissen mee te maken.
    mooie camperbus en het weer lijkt heerlijk :)
  2. Rian:
    5 februari 2019
    Tot op heden 1 dag regenachtig. We treffen het!