Vrijdag 25 jan (Rian)

25 januari 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 25 jan Vanmorgen was het fris! 14 graden of zo. Dan is het toch wat kouder om uit je bed te komen. We hoorden allerlei verschillende vogeltjes fluiten; de tui, de bellbird, musjes, kippen en ook een haan. Van de alpaca's achter de camper hoorde je niks. Er hipte ook een konijntje in hun weilandje. De boxer van de eigenaar probeerde met de alpaca's te spelen maar dat lukte niet. Hij speelde en zij stonden wat glazig naar hem te kijken. Eerst maar ontbijten daarna de douche verkennen. Perspex dit keer; wit met houten deur en metalen douchebak. Diep! Weet ik nog van de vorige. Ook fijn een bankje om je spullen op te leggen en zelfs een rekje om je zeep op te zetten. Da's fijn maar heeft ook het risico dat ik het vergeet. Tot op heden gaat het wonderwel, nog steeds hetzelfde tubetje. Prima douche. Na een bakje koffie aan de picknicktafel gaan we onderweg naar Wellington, we proberen daar in de stad te overnachten dan zijn we morgen dicht bij de ferry die ons naar het zuidereiland gaat brengen. De weg was redelijk makkelijk dit keer, vertraging door de nodige dorpjes, trekkers en vrachtwagens. Aanvankelijk was de route vrij vlak (totaal 240 km) de laatste 50 km kwamen we toch in de bergen terecht. Ik leer hier wel bochten rijden! Maar met een automaat is dat niet zo moeilijk in de bergen. We reden Wellington na een uur of vier reizen binnen en belandden mooi in de spits 😐 Een paar keer mis gereden maar uiteindelijk staan we nu toch aan de haven en heeft Dick van een andere parkeerder een kaartje gekregen dat nog een poos geldig is. Dat is aardig! Nog een stadswandeling gemaakt en met de, verhipte lastig te vinden, cablecar naar de botanische tuinen geweest, hogerop in de stad. Een prachtig park, 150 jaar oud, met een grote verscheidenheid aan bomen. Op elke boom stond de naam geprikt. Daarna weer terug met de cablecar ( ritje van 7 min...) Toch leuk. Nog even geappt met Geerke zij zit nu aan de noordkant van het zuidereiland en we zullen mekaar misschien morgen wel treffen! Ik zal blij zijn haar eindelijk weer te zien! Eerst nog proberen te slapen op deze parkeerplaats. Dick heeft er een zwaar hoofd in.

1. Cockie:
    25 januari 2019
    Mooie stad zo te zien! En feestje om Geerke weer te ontmoeten. Doe haar de groeten!