Zaterdag 16 februari (Dick)

17 februari 2019 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

Langzaam begint er een beetje vermoeidheid in te sluipen. We zijn inmiddels 6 weken op pad en hebben al ruim 5000 km afgelegd. Nu zijn de meeste vinkjes op de bucketlist gezet (alleen de regio Christchurch volgende week nog), dus we kunnen het rustig aan doen. Als we vanmorgen de gordijntjes open trekken en we zien dat het miezert, draaien we ons dus nog maar een keertje om. We staan op een toezichtloze campsite, dus geen checkout time! Ook geen douches, dus poetsen met een nat washandje. Het is fris, het washandje even in de magnetron maakt het aangenamer (goh, waar zou ik dat toch geleerd hebben😜). Na ontbijt, koffie, water lozen en water vullen zijn we dan eindelijk zover om te vertrekken naar Hanmer Springs, de mooiste thermale bronnen van Nieuw-Zeeland (tenminste, dat vinden ze zelf natuurlijk....). Onderweg is het landschap weer anders dan we gezien hebben, nu zijn het vooral bergen met veel kleine topjes. Nieuw-Zeeland heeft veel gezichten! Het is wel geel en dor, ik betwijfel of het beetje regen dat valt daar iets aan af doet. Ergens onderweg heeft een dorp 'free wifi', het blijkt zowaar heel snel. Langs de kant van de weg werken we de reislogger bij. Tegen drieën komen we in Hanmer Springs aan. Rijd je eerst kilometerslang door een volledig leeg, onbewoond gedeelte, in Hanmer is het anders. Veel auto's en veel winkels, de bronnen zijn blijkbaar een goede publiekstrekker. En dan waarschijnlijk voor de locals, want veel campers spotten we niet. "Gaan we lopen?". "Nou, ....het zou wel eens kunnen regenen". "In de 'hot pools' dan?". "Morgen maar?". Zo wordt het een rondje winkeltjes kijken en dan met de camper op de campsite in het bos. Het lopen-dobberen-hapje eten-programma doen we morgen wel. Soort vrije dag😄