Zondag 17 feb (Rian)

17 februari 2019 - Waiau, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen scheen zowaar de zon weer 😊. Bij het opstaan was het 7,5 graden. Brr. We zitten hier natuurlijk wel wat meer in de bergen, dat zal het wel wezen. Klaar gemaakt voor een wandeling door Hanmer forrest. De mountainbike route gelopen want die was het leukste en geëindigd met een gedeelte van het bos dat aantrekkelijk gemaakt was voor kinderen; kabouterpoortjes onder bij de bomen, houtsnijwerk beer die aan een touw in de boom hing, een mooie houten hond op een sokkel, heel leuk er liepen ook erg veel gezinnen. Terug bij de bus eerst wat koffie gedronken. Lastig gevallen door sandflies 😑, waardoor we maar snel naar het volgende startpunt gaan voor de wandeling naar Conical hill. Waar de forrest wandeling vlak was moesten we in dit geval regelrecht de berg op. Wat uiteindelijk een prachtig uitzicht opleverde! Na het lopen naar de plaatselijke pools geweest; varierend tussen 34 en 40 graden warm. Fijn dagje, lekker rustig aan. Om 18 uur naar de volgende camping in Waiau gereden wat zo'n 40 km noordelijker ligt.