zondag 27 januari (Rian)

29 januari 2019 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Geerke en Dick zitten buiten samen de reiservaringen door te nemen van Myanmar, gezellig met een kaarsje erbij aan de picknicktafel. Picknicktafels behoren tot het vaste meubilair op veel campings en vanavond was het zo warm dat we er fijn aan konden eten en thee en koffie drinken. Vanmorgen vroeg wakker en gedrieën vertrokken naar het Abel Tasman park zo'n 150 km verderop. Een stuk of wat dorpjes waaronder Nelson en Tasman en scenic look outs gepasseerd. De temperatuur bleef maar stijgen van 25 tot 32 graden. We switchten tussen Arko en Airco maar beide varianten waren niet toereikend en we kwamen aardig oververhit in Marahau aan op 'old Mc Donalds farm' ( écht waar). Onderweg kwamen we wel een stuk of 5 wandelaars tegen waar we wel wat medelijden mee hadden; in deze hitte langs de NZ-snelweg! En ook fietsers die amper vooruitkwamen zo steil was de weg. Op de route die we vandaag volgden was het ook levensgevaarlijk voor fietsers en wandelaars want de weg was zo enorm bochtig dat je van alles schrok bij de volgende bocht en ruimte om uit te wijken was er ook niet. Het landschap varieerde van goudgeel glooiend (droogte) tot dichte bebossing met hoge bergen. Buiten de dorpen weinig bewoners. Onderweg reden we langs de zee en hier en daar was het net een waddengebied. Of het helemaal onder zou lopen met vloed? Dat begrepen we niet helemaal. Op de camping hebben we ons verdiept in de kajak mogelijkheden en besloten morgen een tocht te maken waarbij we eerst naar een bepaald punt langs de kust gebracht worden, een aantal uren gaan lopen en daarna nog een aantal uren kajakken. Ik ben benieuwd. Daarna nog een wandeling gemaakt naar het strand om te zwemmen, vanwege eb was het strand zo breed en de zee zo laag dat we ons op een gegeven moment bij kniediepte maar hebben laten zakken en hebben zo wat gedobberd. Lekker afgekoeld. Heerlijk.